Samenwerking

Rond Ronse zet sterk in op samenwerking met een brede waaier aan betrokkenen. Door hen regelmatig te informeren en te betrekken, kan de voortgang van het project steeds getoetst worden. Op die manier krijgen we een zicht op de kansen, vragen en bezorgdheden die bij hen leven.

Door de betrokkenen samen te brengen in verschillende overlegplatformen krijgen ze inzicht in elkaars wensen en noden. De terreinkennis die we op die manier opdoen, is cruciaal om het project Rond Ronse te laten slagen. In 2022 organiseerden we een tiende werksessie om alle stemmen te horen.

Tijdens die werksessie werden de deelnemers geïnformeerd over de mededeling van de Vlaamse Regering. We gaven ook een update over de huidige stand van zaken en de volgende stappen in het project.

Betrekken van het brede publiek

Naast het betrekken van actiecomités, betrokken administraties en andere belanghebbenden blijft het ook de bedoeling om het brede publiek actief in het proces van Rond Ronse te betrekken.

In april verspreidden we de brochure Open Ruimte en Mobiliteit. Die viel bij bijna 1.000 omwonenden in de bus. De brochures waren daarnaast ook beschikbaar in de betrokken gemeentehuizen. Daarnaast bleven de website en de Facebookpagina van Rond Ronse een vast informatiepunt waarop nieuws over het project werd verzameld en bekendgemaakt.