Makkelijk hoppen tussen vervoersmiddelen

Door vervoersmiddelen te combineren, geraak je gemakkelijker duurzaam op je bestemming. Wie geen treinstation bij de deur heeft, kan bijvoorbeeld de fiets nemen naar het station, daar de trein op stappen, en bij aankomst een deelstep nemen voor de laatste kilometer.

Hoppinpunten zijn zo een belangrijke schakel op weg naar duurzame en vlotte mobiliteit voor iedereen.

Hoppinpunt Tramterminus 44

In 2022 realiseerden we Hoppinpunt Tramterminus 44 in Wezembeek-Oppem. Je combineert er de tram en de bus met andere vervoersmiddelen zoals auto en fiets. Daar kunnen zowel bezoekers aan het Africa Museum als pendelaars gebruik van maken. De parking is intussen open, het parkeergebouw opent in het voorjaar van 2023. Op de bouw van een nieuwe fietsenstalling is het nog even wachten. Ondertussen kunnen pendelaars gebruikmaken van de bestaande accommodatie.

Dit project kreeg de steun van van de Regie der Gebouwen, de vastgoedbeheerder van de federale staat, en EFRO, het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling.

Lees hier meer over het project.

Hoppinpunt Asse Station

Het Hoppinpunt aan het station van Asse werkten we verder af. We creëerden extra parkeerplaatsen en bijkomende fietsenstallingen. Pendelaars uit Asse en de nabijgelegen deelgemeenten combineren aan het nieuwe Hoppinpunt makkelijk verschillende vervoermiddelen. Het is nog wachten tot de fietskluizen worden geïnstalleerd, maar het Hoppinpunt opende al in 2022.

Dit project kreeg de steun van de NMBS en het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling (EFRO).

Lees hier meer over het project.

ProjectenBert Schols